האם חובה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

למרות שאין חוק המחייב זאת, בכל מקרה, חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. מכיוון שהוא מספק הגנה במקרה של אירועים בלתי צפויים, ובגלל שחוקי מרפי תמיד עובדים, יש לקחת בחשבון שבהחלט יכולים להתרחש במהלך הנסיעה כל מיני אירועים אשר יצריכו ביטוח – קראו כאן. 

כמה מילים על הצורך בביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה מגוון אירועים הנחשבים רפואיים או לא רפואיים, כאשר בהיבט הרפואי הביטוח יכסה הוצאות טיפול רפואי, כולל אשפוז, בדיקות, תרופות, אפילו חילוץ והטסה לישראל וכו'. באופן כללי, הוצאות אלו יכולות להיות גבוהות מאוד בחו"ל, ולכן ביטוח נסיעות יכול לספק הגנה שהיא מאוד משמעותית. בהקשר הזה של הדברים, בין אם אתם נוסעים למדינה מערבית מתוקנת, או שמא אתם רוצים לטייל במדינות עולם שלישי, קחו בחשבון שיש להתאים את הביטוח ליעד שלכם. במילים אחרות, כל יעד בעולם והסיכונים האופייניים לו. נרחיב גם על זה – המשיכו לקרוא. 

התאמת ביטוח הנסיעות ליעד שלכם 

כאמור, כאשר בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב להתאים אותו ליעד שאתם טסים אליו. מכיוון שכל יעד בעולם מאופיין בסיכונים אחרים, התנהלות בירוקרטית\מדינית\רפואית אחרת ועוד, יש להתאים את הפוליסה ואת הסעיפים שהיא מכסה. הנה כמה מההיבטים שחשוב להביא בחשבון:

  • מדיניות בריאות: מדינות שונות מציעות סוגי שירותי בריאות שונים, לכן חשוב לבדוק את מדיניות הבריאות של יעד הנסיעה שלכם.
  • עלויות רפואיות: חשוב לבדוק את תקרת הביטוח, מכיוון שחלק מהחברות מציעות כיסויים עד מיליוני שקלים. 
  • סיכונים רפואיים: אין ספק, שישנם יעדי נסיעה מועדים יותר למחלות או פציעות מסוימות, ויעדים אחרים אינם כאלו. לכן, חשוב לבדוק את הסיכונים ביעד הנסיעה, כדי לוודא שהביטוח שלכם אכן מכסה את הסיכונים הללו.
  • פעילויות ספציפיות: בין אם אתם בעניין של אטרקציות אקסטרים, טיולים בשטח, סקי או כל פעילות אחרת – ודאו כי הביטוח מכסה פעילויות אלו.

קחו בחשבון את מערכת הבריאות הציבורית ביעד

לא פעם, ישראלים בוחרים לטייל במדינה עם מערכת בריאות ציבורית חלשה, כמו למשל הודו, דרום אמריקה ועוד. במקרים כאלו, חשוב לבחור ביטוח נסיעות לחו"ל עם תקרת כיסוי גבוהה לכל סוגי הטיפולים הרפואיים. בהקשר זה של הדברים, חשוב גם לקחת בחשבון את הנושא של טיול למדינה עם מחלות טרופיות, כי במקרה זה, חשוב לבחור ביטוח המכסה גם טיפול במחלות ספציפיות אלו. למשל, מלריה אשר נחשבת די נפוצה בחלק מהמדינות בדרום אמריקה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם במדינות עם מערכת ציבורית איכותית – ההוצאות הרפואיות עשויות להיות גבוהות. 

לסיכום, איך לחסוך על ביטוח נסיעות? – סקר שוק! 

אם יש דבר אחד שחשוב לעשות לפני טיסה לחו"ל, זה סקר שוק הכולל קבלת כמה הצעות מחירים ממספר חברות ביטוח. המחירים של ביטוח נסיעות לחו"ל יכולים להשתנות בצורה די דרמטית בין חברות הביטוח, והשוואת המחירים לעיתים יכולה לחסוך גם 15% ומעלה מהעלות. השוואת המחירים אמנם חשובה כאשר רוכשים ביטוח לאדם אחד, אבל היא נעשית סופר קריטית כאשר רוכשים מספר ביטוחים (כמו בטיולים לחו"ל עם הילדים, קבוצת עובדים וכו'). 

בצעו כעת השוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו"ל דרך אתר גודיי בכתובת https://www.gooday.co.il

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות